Monday, September 22, 2008

自我批评:)

回来了。:)办公室换了个靠窗的,Email一sign in, 里边的Email还都在,中间除了很多群发,还有朋友给我发的问候函。尴尬尴尬,里边还有很多情意绵绵的再见邮件。:)

电话分机本来瑞一直用着,听说我要回来,他就把老号码又让给我了。走的时候,马克把墙上 Org Chart里边我的照片偷偷藏起来了,听说我要回来,早早地又挂回去了。

又要重新填写各种卖身文契,税表保险工资自动存款等等。唉,假期又要从头攒起了。本来已经熬成了一年四个星期,现在又要从三个星期开始熬起。

心里还是有些内疚,说到底,我还是懒,工作不够勤奋,该罚。

周末去买东西,checkout的时候,碰上的是大概是一个中学生。小女孩漂亮,腼腆,认真。可能是新手,商品名字不认识,心里又着急,频频出错,出了错就要找经理,我买的东西偏偏又多,光我一个人,她就找了经理三次。我说,没关系,不要着急。同时心里就自我谴责,我挣的钱是她的几十倍,若是也像她那样敬业,就不会牢骚满腹了。

不过,不过,这边的钱也挣得一样多(少),却是用不着手忙脚乱。我们还是勤奋肯干的,顶多不过是懒一点,上班还想偷偷写点博客五的。LOL

9 comments:

Anonymous said...

-- "我挣的钱是她的几十倍"

Juzi is the one who really earns more than 24W!

Your experience is really like mine. Come in, out and then back. People are the same and email is the same. Someone even asked:"Did you really ever leave?"

菊子 said...

Hmmmm ... But I have no idea who you are. :) Hint please?

Anonymous said...

A loyal fan, neighbor, and critic (on Prof.J only) on the C meadow. Figure out who I am?
Always enjoy your writing, especially when it's informal.

菊子 said...

Nope, still no clue. :)

Anonymous said...

One of your Bostonian fans that didn't attend the party.

Anonymous said...

没事,换换工作好,风景换过,心境会变,洞察感受也会变。 但假期那条,损失巨大,为你心疼。 简

Anonymous said...

I think she is happy to change. The big loss should not be vacation, but might be in 401K. I'm sure we'll read more cute writings from her from now on.

菊子 said...

简,回来之前忘了跟老板说假期的事。在那边有假期也没休成啊,虽然是按时间给我算了工钱……

401K肯定是有损失啊,不过跟换工作无关。唉。什么cute writing 啊,成天仕途经济的,铜臭铜臭,一点都不 cute。:)

Anonymous said...

If you already have a good 401K matching plan, a new job offer can really be a chicken rib sometimes. The 10 to 20% raise may just barely write off the loss.

By the way, in many companies, returning employee's vacation days are based on, or can be negotiated as, from the first employment date. The 401K can also be vested the same way 9if the return is within a certain period.)

铜臭铜臭